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ISSN : 1229-3431(Print)
ISSN : 2287-3341(Online)
Journal of the Korean Society of Marine Environment and Safety Vol.26 No.5 pp.576-585
DOI : https://doi.org/10.7837/kosomes.2020.26.5.576

A Study on the Difference in Ballasting Time Arising from the Installation of an Ultraviolet Ballast Water Management System on Existing Ships

Kil-Cheon Seo*,Kyoung-Woo Lee**,Beom-Seok Rho**,Ik-Soon Cho****,Won-Ju Lee*****,Pham Van Chien******,Jae-Hyuk Choi*******†
* Principal Surveyor, Marine & Ocean Equipment Team, Korean Register, Busan, 46762, Republic of Korea
** CEO, Team Solution Co., Ltd., Busan, 49112, Republic of Korea
*** Professor, Korea Institute of Maritime and Fisheries Technology, Busan, 49111, Republic of Korea
**** Professor, Division of Global Maritime Studies, Korea Maritime & Ocean University, Busan, 49112, Republic of Korea
***** Professor, Division of Marine Engineering, Korea Maritime & Ocean University, Busan, 49112, Republic of Korea
****** Ph.D. Candidate, Graduate School, Korea Maritime & Ocean University, Busan, 49112, Republic of Korea
******* Professor, Division of Marine System Engineering, Korea Maritime & Ocean University, Busan, 49112, Republic of Korea
* First Author : kcseo@krs.co.kr, 070-8799-8255
Corresponding Author : choi_jh@kmou.ac.kr, 051-410-4257

Abstract

This study quantitatively investigated the increase in ballasting time through numerical calculations when an ultraviolet (UV) ballast water management system (BWMS) is installed on an existing vessel. The calculation results indicate that the ballasting time of a gas carrier having 55,000 dead weight tonnage was 2.152 hours without installation of the UV BWMS and implementation of a flow control function. Ballasting time increased by 14.2% after installing the UV BWMS, and it increased by 20.4% with both its installation and implementation of a flow control function. If actual conditions are taken into account, ballasting time after installing the UV BWMS is estimated to increase by at least 30% compared with current ballasting time. Therefore, when concerned parties select a UV type BWMS, it is advisable for them to minimize ship operation losses from an increase in ballasting time by considering the capacity of the actual ballast pumps on board and the flow energy loss of the UV BWMS. Additionally, it is recommended that a BWMS with larger capacity, larger pipes, and pipes with inside coatings be used to minimize the increase in ballasting time after installation of the BWMS.

현존선에 자외선 평형수처리장치 설치로 인한 평형수 처리시간 변화에 관한 연구

서길천*,이경우**,노범석***,조익순****,이원주*****,Pham Van Chien******,최재혁*******†
* 한국선급 수석검사원, ** 팀솔루션 대표, *** 한국해양수산연수원 교수, **** 한국해양대학교 해사글로벌학부 교수, ***** 한국해양대학교 기관공학부 교수, ****** 한국해양대학교 대학원 박사과정, ******* 한국해양대학교 기관시스템공학부 교수

초록

본 연구는 기존 선박에 자외선 (UV) 평형수처리장치(BWMS)를 설치 한 경우, 수치 계산을 통해 평형수 처리시간의 증가를 정량적으로 조사하였다. 계산 결과 배수량 55,000톤 가스 운반선의 평형수 처리시간은 UV BWMS 미설치 및 유량 제어 기능 없이 2.152 시간이었다. 평형수 처리시간은 UV BWMS 설치 후 14.2 % 증가했으며, 유량 제어 기능까지 고려 시 20.4 % 증가했습니다. 실제 조건들을 고려하면 UV BWMS 설치 후 평형수 처리시간은 기존 평형수처리시간 대비 최소 30 % 정도 증가할 것으로 예상됩니다. 따라서 업계 관계자는 평형수 처리시간 증가로 인한 선박 운영 손실을 최소화하기 위하여 UV BWMS 선정시 본선의 실제 평형수펌프 용량과 UV BWMS의 유동 에너지 손실을 충분히 고려하는 것이 좋습니다. 또한 BWMS 설치 후 평형수 처리시간 증가를 최소화하기 위해서는 더 큰 용량의 BWMS, 더 큰 파이프 및 내부 코팅이 있는 파이프 등의 사용을 고려할 수 있습니다.

Figure

Table